carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Vi andas lugnt

Publicerad 2015-07-22 09:46:00 i Allmänt,

Vi är en bra bit in i juli men värmen tycks inte vilja komma. Inte ute iallafall. I själen är det varmt. Jimmie har semester och vi låter dagarna komma utan för mycket planer. Vi hinner ikapp. Vi andas lugnt och nästan samstämt. Och vi ser på våra barn som växer och utvecklas, varje sekund.
 
Några exempel:
4 juli satt Emilia själv, i kanske flera minuter, på en filt under ett träd i en väns trädgård på ett 2-årskalas.
 
10 juli upptäckte vi Emilias första små tänder. Vi stod på stranden, Teodor hade simskoleavslutning med uppvisning och mitt lillfinger kände något annorlunda i Emilias lilla mun. ❤️
 
 
 
Jag hör om alla som reser men vi stannar här hemma. Grejar och fixar. Slänger och köper lite nytt, gör om och byter plats. Gläds åt att ha ett hem att trivas i, att göra till vårt. Emilia har fått ett eget rum nu och det är större än vad som går att ta in. Varje detalj får växa fram och bli viktig. Som jag drömt om det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela