carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mamma till dig

Publicerad 2015-07-22 09:09:00 i Allmänt,

 

 

Om någon hade visat mig en bild på dig för två år sedan och sagt att om två år kommer du ha en dotter och såhär kommer hon se ut. Välskapt, de mest livfulla av ögon, ett smittande leende och hennes pappas grop i hakan. Hade jag vågat tro på det då? Förmodligen inte. Och på något sätt är det ju det som är tjusningen med livet, att vi inte vet. Vi skulle spara många timmar av oro om vi visste mer om framtiden men mycket mister sin charm när det oväntade inte finns.

Tiden har gått och nu finns du här. I efterhand är det lättare att se en mening med allt. Så självklar, så lugn och så... Jag vet inte hur jag ska sätta ord på dig och den du är ibland. Men du är min. Du kommer alltid vara min och jag kommer alltid vara mamma till dig, och det gör mig så obeskrivligt lycklig.

Samtidigt livrädd. Tänk om jag inte klarar det? Tänk om jag inte räcker till? Tänk om du tror att jag är så bra så du tror att du inte räcker till? Tänk om jag inte lyckas? Tänk om jag får dig att tro att du inte kan lyckas eller om jag inte lär dig att det inte är så himla farligt att misslyckas ibland, det kan tillochmed vara bra. Hur får jag dig att uppskatta saker när jag vill ge dig allt?

Jag har min underbara mamma som förebild och hon har sin fantastiska mamma Maj-Britt, min idol mormor. Pappa har sin starka mamma Nancy, min modiga farmor. Mormor och farmor har rest till sina änglar i himlen nu men jag vet att de finns med oss. Hos mig och hos dig, Emilia.

Jag älskar dig så starkt och innerligt Emilia och jag vill skydda dig från allt samtidigt som jag vill stärka dig i dig själv. Jag vill att du ska veta att jag står kvar vid din sida, vad som än händer. Och jag vet att din pappa och storebror också gör det. Tillsammans är vi starka. Tillsammans lever vi, för varandra.

Om jag nu skulle få möjligheten att få se en bild på dig när du är 15 år skulle jag faktiskt inte vilja se den. Jag vill leva här och nu med dig, trygg i att vi har det bra och kommer uppleva många fina stunder tillsammans. Och när livet känns svårt, då kommer jag att vara stark och trygg för dig. Och låta dig veta att allt kommer att bli bra igen.

Skål för Emilia, min älskade dotter ❤️

 

Kommentarer

Postat av: Sanna Hallonsten

Publicerad 2015-07-23 14:26:20

Vackra ord från en vacker mamma till en vacker dotter. Vilken lycka att just ni har varandra 💕

Svar: Och vilken lycka att jag har en vän som du!
Carolina Sjölund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela