carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

För att du finns

Publicerad 2015-04-28 09:21:16 i Allmänt,

Jag vill så gärna minnas allt det stora i det lilla. Vill inte ta ett endaste dugg för givet. Inte dreglet från din mun till min hand. Inte ditt trummande med högerarmen i bordet. Inte dina glädjetjut kl 05:30 när du har sovit hela natten så att mina bröst nästan sprängs. Inte ditt lugn och din självklarhet. Inte ditt minspel när du fick provsmaka lite fisk och potatis för första gången. Inte ditt skratt när jag kittlar dig i armhålan. Inte dina leenden, inte ett endaste ett.
 
Vill så gärna att du ska veta att varje ögonblick känns värt att fira för att du finns här hos oss.
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela