carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

2013

Publicerad 2013-01-08 14:34:00 i Allmänt,

Det nya året har börjat nu. Försöker minnas och lära mig av det förra och förbereda mig så gott jag kan inför nästa. Husbygge och flytt står på schemat och det känns stort, riktigt stort. Det blir en utmaning att få till orken och behoven och alla tider som ska passas men jag tror jag vet att vi kommer att fixa det. Det måste vi.
 
Jul, Teodors 2-årsdag och nyår firade vi i Uppsala med min släkt och mina barndomsvänner. Det var sagolikt vintervackert de första dagarna och jag vet inte hur många gånger under vistelsen som jag önskade att tiden kunde stannas. Jag åkte skridskor och längdskidor och vi grillade korv på mamma och pappas tomt vid sjön. Vi umgicks och mös och jag ville bara ha mer. 
 



Dagarna försvann fortare än önskvärt och det blev dags att åka tillbaka till Göteborg igen. Vi fick några dagar att rensa här hemma innan jobbet började och det var verkligen behövligt. I lördags kväll gjorde Teodor debut på isen och det gick klart över förväntan. Vi hann åka några vändor fram och tillbaka innan han tydligt visade att det inte var roligt längre.
 

Det nya året kan fortsätta nu. Jag tror att vi är redo. 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-01-10 21:21:37

Vilken härlig sammanfattning av julen 2012 och nyåret 2013 kryddat med lite hemligheter. Snön har återvänt nu och isen ligger och spaden är uppe på land igen (Dave tror vi räddat den). De flesta är friska igen, härligt. Träna på nu med skridskoåkningen, Frölunda vann ju ikväll (Addes kommentar: va hejar du på Frölunda mamma?), så ses vi snart igen. Mamma

Postat av: Jonto

Publicerad 2013-01-16 07:13:00

Tack Sis! Bästa julen på länge! Idaho-klass, fast på ett annat sätt:) ni är saknade här uppe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela