carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Att ta vara på tiden

Publicerad 2013-02-19 19:33:00 i Allmänt,

Jag ser dagarna som passerar. Jag ser Teodor som växer. Jag ser mormor. De säger att hon är sjuk men jag vill inte lyssna. För mig är du alltid frisk, mormor. Jag känner dina lena händer och jag hör dina ord om hur du inte kan sluta titta på min son. Och jag ser din blick som säger att du är du och att jag fortfarande är den jag alltid har varit för dig. Du säger ofta att jag är vacker, mormor. Om det är sant är det för att jag är lik dig.
 
Jag ser dagarna som passerar och jag är rädd att jag inte är rädd om dem. Tänk om de försvinner för snabbt? Tänk om jag borde göra annat? Göra annorlunda? Tänk om jag gör fel och ångrar mig sedan? Det enda jag är säker på är att när jag är närvarande, då är jag rätt. Men tänk om jag är det för sällan? Tänk om jag är trött för ofta men fortsätter att lägga mig för sent på kvällen och stressa för mycket på dagen? Tänk om allt är för sent en dag?
 
 
Halva sportlovet spenderade jag och Teodor i Uppsala. Vi tog tillvara på så många ögonblick som möjligt utan att stressa. Vi tog vara på tiden. 
 
 

 

 
Jag vill ha mer tid.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2013-02-19 22:40:46

Detta var nog det bästa du har skrivit någonsin Carro.

Utifrån min bedömning skulle MB verkligen uppskatta det du skriver.

Kram till dig, Teo och den utomförträfflige Jimmie!

Postat av: Jonto

Publicerad 2013-02-19 23:25:56

Otroligt fint!!! Väldigt mysigt att ha er hemma! Ser fram emot nästa gång!

Postat av: mamma

Publicerad 2013-02-21 20:54:15

Så fint du sammanfattar dina/våra möten med livet och tiden. Du njuter av stunder och ögonblick med andra och dig själv - det är kvalitet Fantastiska foton där du fångat underbara stunder av gemenskap. Tänk inte att tiden inte räcker till utan att den är. Kram till er alla i Göteborg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela