carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mors lilla lathund

Publicerad 2012-09-26 21:19:22 i Allmänt,

 

Som jag skrev tidigare fullkomligt älskar Teodor Pippi Långstrump. I en av filmerna sjungs det en sång som har fastnat i mitt huvud och den vägrar släppa taget. Samtidigt som det är lite småjobbigt att den har fastnat är det lite komiskt att texten stämmer väldigt bra för mig just idag. Ännu en VAB-dag och väldigt lite gjort förutom att ge Teodor omsorg och närhet.

Mors lilla lathund av Astrid Lindgren

Mors lilla lathund sa:
Du må tro, jag jobbar bra,
fastän vet du vad;
inte just i dag,
jag gör det helst en annan dag.
Mors lilla lathund sa:
ingen kan så bra som jag,
men tycker du som jag,
tycker du som jag;
så gör jag det en annan dag:
Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.

Ja och för ser du, därför så måste jag
ta det väldigt lugnt idag,
jo för just i dag
går det inte bra,
jag gör det helst en annan dag:
Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.
Ja, för se du mors lill lathund sa:
jag gillar att jobba bra
men tycker du som jag
tycker du som jag,
så gör jag det en annan dag.

 

 

 

 

Mer så'nt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela