carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Små grodorna

Publicerad 2012-11-17 22:16:00 i Allmänt,

Det fanns nog någon sorts mening med den där tisdagen. Den var nog så positiv som den var för att jag lättare skulle klara av motgångarna som jag möttes av senare i veckan. Nog om det nu.
 
Igår var jag på personalfest på skolan. Det var en helt annan känsla i kroppen när jag satt på samma busslinje på väg dit igår kväll än vad jag brukar ha på mornarna. Det kan inte sägas nog ofta att mina kollegor är fantastiska!! Temat för kvällen var musik. Jag tillhörde Team Christoffer och vi fick bland annat tolka Små grodorna i genren rap och köra På minuten. Jag hade lite svårt att veta vad jag skulle göra av armarna när jag var groda och På minuten var betydligt svårare i verkligheten än det ser ut i Doobidoo. Eller kan jag skylla på vinet? Bilden nedan är från genrepet innan framförandet av Små grodorna. (Och ja, det är ett teleskopskydd jag har på huvudet)
 
 
Idag har jag varit precis så trött som jag förtjänar. Trots det har vi varit på tomten och markerat vilka träd som ska fällas och bevaras och sedan har vi besökt Liseberg. Teodor blev essen och rädd för både ninen och omten men han diggade kaninernas magi-show.
 
 
 
Ja, det var så kallt som det ser ut. Precis som det ska vara när det ska kännas att julen snart är här igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela