carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Om att ha ett val och lägga ribban

Publicerad 2012-11-21 21:54:00 i Allmänt,

Ikväll fikade jag med en klok vän. Du har alltid ett val, sa hon, och hon har så rätt. Hur jävligt livet än är så har du ändå ett val. Eller flera, för den delen. En befriande tanke. Tänk på det. Välj hur du vill leva, tillåt inte dig själv att bli ett offer. Du kan välja att inte bli det. Faktiskt.
 
På grund av magsjuka tidigare i veckan har jag idag gjort minsta möjliga på jobbet. Jag gjorde det jag behövde och det gjorde jag bra men mer gjorde jag inte. Jag såg högarna på skrivbordet men jag lät de ligga och packade istället ihop datorn när arbetstiden var slut och gick hem med en ovanlig känsla inom mig. Jag kände mig NÖJD. Jag hade klarat mig över ribban med bravur och det räckte och blev över, oavsett hur högt eller lågt jag hade lagt den.
 
Tänk på det. Det är DU och ingen annan som väljer hur högt ribban ska ligga. Om du föreställer dig skillnaden mellan att riva gång på gång och att flyga över ribban och landa mjukt så blir valet ganska enkelt.
 
 
Här kan ni t.ex. välja att se Teodors badrock som halvkort eller halvlång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela