carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mormor säger ack

Publicerad 2012-11-04 20:59:00 i Allmänt,

Det kanske inte blev perfekt men jag gjorde mitt bästa och det räcker. Den här lilla meningen försöker jag få in i mitt huvud så ofta jag kommer ihåg. Tidigare idag tittade jag på bilder från den tiden då jag blev tvungen att fatta beslutet att jobba lite mindre och det smärtade att minnas hur skör jag var då. På något sätt känns det som att jag inte helt har läkt än men jag tycker mig kunna känna igen och hantera varningssignalerna betydligt bättre nu. Och det räcker, tills vidare.
 
I onsdags kväll kom mamma mormor på besök. Det var alldeles nödvändigt och supermysigt. Vädret var inte riktigt på vår sida men vi gjorde vad vi kunde för att få minnesvärda stunder ändå. Vi hann bland annat med att beträda vår älskade tomt samt besöka Nääs slott två gånger om, att äta räksmörgås med hisnande utsikt på Heaven 23, att tycka att vi tjänade pengar när vi shoppade på rea, att lära oss nya sånger där mormor säger ack, att springa ett galet jobbigt löplopp i ett lerigt Skatås och att mysa med underbare Teodor såklart. 
 






 
 
Hur mitt löplopp gick? Det kanske inte blev perfekt men jag gjorde mitt bästa och det räcker.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-04 21:35:53

Tack för underbara dagar. Jag tror att vi fick sova igen lite båda två och ändå hinna med mycket mys och äventyr i vått och lite (mycket lite) torrt, kram och ha en bra vecka, mamma/mormor säger ack o tack

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela