carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

En lycklig dag

Publicerad 2012-11-13 21:38:29 i Allmänt,

Idag var en lycklig dag. Jag har varit lugn, inte trött och jag har inte haft huvudvärk någonstans. Jag har andats, upplevt, varit närvarande och tänkt snälla tankar. Jag kan inte säga exakt vad det beror på. Jag kan bara uppskatta och välkomna. Och hoppas att det blir fler sådana dagar.
 
Morbror Andreas sov över här inatt. Teodor envisades med att kalla honom för "Moffa" och vi kan inte förneka likheterna.. Efter en frukost i ett lagom tempo gick vi till Universeum. Teodor stornjöt och jag också. Jag blev dock lite besviken när Teodor hellre ville titta på tråkiga ormar än fräcka dykare som hade vågat sig ner bland hajarna. Efter djuren åt vi pannkakor och sedan tog Teodor fart och sprang ut genom snurrdörrarna innan jag hann ifatt honom.
 
 
På eftermiddagen tog vi en tur till lekparken och jag struntade på något märkligt sätt fullständigt i att det var grått och regnigt. Det gjorde även Teodor som blev superpoppis bland ankorna. Antagligen berodde det på det gamla brödet som han bjöd på. Eller på hans nya, fina regnjacka.
 
Ikväll har jag simtränat. Det var ett par veckor sedan sist men takterna satt i. Det var som att jag flög både dit och hem med Säkert i lurarna och jag märkte knappt att det regnade på tvären. Nu blir det kvällsmacka så att även kvällen blir ljuvlig.
 
 
Vågar man gå och lägga sig efter en sådan här dag?
 
 

Kommentarer

Postat av: Moffa

Publicerad 2012-11-13 23:27:01

Stort tack för en härlig kväll och morgon wbs!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela