carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Loppis och cirkus

Publicerad 2012-05-06 22:15:03 i Allmänt,

Nu är denna helg snart slut och som vanligt är jag helt blank när jag får frågan Vad har ni gjort i helgen? Jag får tänka så det knakar och det har jag gjort nu. Igår åkte jag iväg i ottan för att gå på barnloppis i Torslanda. Laddade med varsin blå IKEA-kasse stod jag och min kompis där i kön och frös. Vi var där ca 8.40 och det öppnade kl. 9.00 och vi var långt ifrån först i kön. Min kompis är rutinerad på sådana här grejer så hon gav mig lite tips och det gick ganska bra. Det största problemet var att jag tyckte att allt var så himla billigt att när jag sedan skulle räkna ihop allt jag hade öst ner i kassen räckte inte pengarna till och jag fick säga hejdå till den gröna Teletubbies-dockan med intorkat kräk på armen. Regnställ, badkläder och x antal tröjor fick gå före. Beslutet var tufft och jag vet inte riktigt om jag har kommit över det än.

 

Idag har vi bland annat varit på cirkus. Inte lika tidigt och lika kallt som igår men desto längre kö för att komma in. Väl inne ville Teodor inte sitta stilla så långa stunder men han tycktes uppskatta det mesta ändå, framför allt hundarna som hoppade över varandra. Själv var jag mest imponerad av hur butter en cirkusdirektör får lov att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela