carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Fortsätt..

Publicerad 2012-05-14 22:23:07 i Allmänt,

Fortsätt när de lynchat sista hoppet
Fortsätt när allt du levt för räknats ut som ett skämt
Där under träden, bakom stängslet
Finns en stig för dig, fortsätt
När du blir gammal
Och när du somnar
Med det sista de sa i din dörr
"Håkan, du var bättre förr"





Så i lördags var det alltså dags. Äntligen skulle jag få visa för mig själv och världen att träningen hade gett resultat. Att jag var snabbare än snabbast och orkade mera än mest. G-ö-t-e-b-o-r-g-s-v-a-r-v-e-t. Långt ord. Ännu längre lopp. Jag hade inte kunnat förbereda mig bättre. Jag hade inte kunnat känna mig piggare när jag värmde upp. Ändå var det något som inte stämde när jag hade kommit över Älvsborgsbron. Benen gjorde inte som jag ville när jag så snällt jag kunde bad dem att springa snabbare och lättare. De negativa tankarna trängde sig på men jag försökte hålla hoppet uppe. "Bara jag tar det lite lugnare nu så går det lättare sedan", tänkte jag. Det gjorde det inte. Varje gång jag stannade för att dricka kände jag mig yr men jag vägrade ge mig. Jag tog mig i mål på en tid som jag hade varit überstolt över om det hade varit för två år sedan. Nu var jag inte alls nöjd och allting snurrade. Jag drog i ärmen på en orange funktionärströja och sa "yr". Han ledde bort mig till sjukvårdspersonalen som förbjöd mig att sätta mig ner innan jag kunde gå rakt. De gav mig vatten och energitabletter och ställde frågor och sa snälla saker. Jag kände mig som fem år och hoppades att ingen såg mig.
Nej, jag var inte så nöjd som jag ser ut. Men vad gör det när jag har en sådan här söt liten prins?
Och ikväll kom morbror förbi och läste saga.
Nu börjar suget komma tillbaka. Undrar om jag inte ska springa Midnattsloppet ändå..?





Och jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

Av: Håkan Hellström

Kommentarer

Postat av: Uncle J

Publicerad 2012-05-31 10:33:35

Tycker du ska vara stolt över att du kan vara så missnöjd med en så bra tid! Du är i grymt bra form!

Mysig bild på Adde och kingen! Gillar brossans pyjamas skarpt:)

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-06-05 21:06:17

Tack, snälla storebror!! Julklappspyjamas! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela