carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Vinga och vatten

Publicerad 2012-06-18 21:47:29 i Allmänt,

Förra veckan var det skolavslutning på jobbet och jag ansträngde mig allt jag kunde för att förstå att det har passerat ett helt år sedan jag var där och hälsade på med Teodor och ammade i smyg i ett rum längst bak i kyrkan. Denna gång satt jag nästan längst fram i kyrkan och jag kände mig lugnare nu. Mer närvarande.
På fredagen åkte hela kollegiet på överraskningsbåttur till Vinga. Bättre kollegor kan man inte ha, så är det bara.
Efter en dag till havs bar det av till förskolan där Teodor hade haft sin sista dag för terminen. Personalen uppskattade de presenter som Teodor så stolt hade överlämnat när han kom dit på morgonen. Efter hämtningen rusade vi hem, packade väskan, jag duschade så snabbt jag kunde och sedan åkte vi till Teodors farmor där han skulle sova själv för första gången. Stora, lilla killen. På vägen hem gällde det att vara effektiv då det bara var några minuter kvar tills jag och några kompisar skulle ses på O´learys för att sedan hoppas på svenskt mirakel från läktarplats på Gamla Ullevi. Trafiken vid Korsvägen tycktes dock strunta i bordsbokning på O´learys så jag tänkte kreativt och använde bilfläkten som hårtork. Vad gör man inte? Kvällen blev lyckad trots svensk förlust och väldigt mycket regn framåt småtimmarna. Vi var genomblöta när vi kom hem och skulle lägga oss. Nästan lika blöta som jag blev imorse när Teodor väckte mig genom att hälla ett glas vatten över min rygg.
Nu ska det bli skönt med lite sommarlov snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela