carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Läskiga kaniner och EM-rus

Publicerad 2012-06-10 10:58:55 i Allmänt,

Söndag förmiddag och regnet blåser på tvären. Teodor vaknade kl 6.00 och valde att somna om till kl 9.00! Helt fantastiskt! Perfekt, då kan jag gå och handla lite god frukost, tänkte jag. Teodor hade dock inte gett oss tillräckligt med sovmorgon för Willys öppnade inte förrän kl 10.00... Blev en bra frukost ändå och snart ska jag baka bröd. Fuskbröd, såklart. En påse som blandas med vatten är en lagom utmaning för mig.
Igår var vi på IKEA och drömde oss bort... För er som inte vet om det så har vi köpt en tomt och har därmed ett helt hus som ska inredas om ett tag. Känns helt fantastiskt och det ska bli intressant att se hur en velig våg som jag ska kunna fatta alla dessa beslut om hur vi vill ha det. Det var tillräckligt svårt för mig att fatta ett beslut om vilken kö jag skulle välja i lunchrestaurangen.
Efter IKEA gick vi till Liseberg och hamnade på en helt fantastisk kaninshow! Hela familjen roades och efteråt stannade vi en stund för att hälsa på skådespelarna. Teodor var rädd för de stora, gröna kaninerna när de kom för nära. Själv tyckte jag att de andra skådespelarna var snäppet läskigare men det var bara att bita ihop och visa en positiv och avslappnad inställning.
För övrigt pågår fotbolls-EM för fullt och jag tycker att det är lite överdrivet skoj och oroar mig redan över hur tråkigt det kommer att bli när det tar slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela