carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Dansa, pausa.

Publicerad 2012-06-20 23:29:41 i Allmänt,

I tisdags följde Teodor med mig till jobbet efter 1,5 års-kontroll på BVC. Teodor trivdes verkligen inte som fisken i vattnet på BVC och inte blev det bättre med en trött mamma som tog av honom skorna utan förvarning. På mitt jobb stortrivdes han däremot. Hoppas att han kommer vara lika lycklig när han börjar högstadiet..
Efter slappt och högst ineffektivt jobbande var det för fint väder för att åka hem så vi stannade på stan. Utanför Artisten bjöds det på afrikansk musik och dans och Teodor var inte sen att försöka ta en plats i gänget.
Idag har vi hunnit med både häng i Slottsskogen, Liseberg med dans i diskorummet, tvättning och packning samt tårtkalas på terass med mousserande vin. (Det sistnämnda gällde bara mig)
Så imorgon är det alltså dags att åka nordösterut för midsommarfirande. Sedan ska jag och Teodor stanna kvar däruppe och göra så lite som möjligt utan att få tråkigt och vi ska njuta av ögonblicken. Det kommer att bli magiskt, det känner jag på mig. (Pappa kommer saknas, förstås)

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-07-01 22:29:58

Var finns diskorummet på Liseberg?

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-07-02 17:02:56

I kaninernas hus!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela