carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Att klappa dig till sömns

Publicerad 2012-07-31 21:17:26 i Allmänt,

Det har gått ganska bra ändå. Att inte klappa på dig och så när du ska somna på kvällen. När jag har gått in till dig har jag försökt vara så tråkig som möjligt och du har blivit lugn ändå och accepterat det. För några veckor sedan ville du att vi skulle både klappa dig, massera dina fötter, hålla dig i handen, vagga sängen och sjunga samtidigt för att du skulle bli nöjd. Successivt har vi försökt få dig att somna utan att vara så beroende av att vi gjorde allt det där. Och det har gått ganska bra, som sagt. Ikväll kunde jag dock bara inte låta bli. Efter att du hade skrikit en stund gick jag in till ditt rum och du la dig ner i sängen. Jag klappade försiktigt på dig och tänkte att jag inte borde för då skulle det bli svårare med nattningarna framöver. Jag slutade en stund men mina händer kunde inte låta bli att klappa på dina vackra, ljusa hårstrån i pannan och mina fingrar älskar ju att bli kramade av dina starka små händer och jag tycker ju om att sjunga för dig. Som vanligt hade du Ior och tigern bredvid dig i sängen. Ior köpte vi samma dag som stickan visade plus och tigern var större än du när du fick den. Och jag tror att jag är ganska övertygad om att du inte kommer ha svårare att somna imorgon bara för att jag klappade dig till sömns ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela