carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Varning för ras?

Publicerad 2012-01-14 21:54:51 i Allmänt,

Vill börja med att säga att ni är för söta som läser min blogg. Ni är inte jättemånga men ni är jätteviktiga varenda en. Vill därför be om ursäkt för att jag har varit lite dålig på att uppdatera. Jag har två orsaker till detta, nämligen jobb och tekniska problem. På grund av orsak två bjuds ni inte på några foton denna gång.
Jag har alltså börjat jobba nu. Två dagar i veckan. Alldeles lagom och faktiskt kul. Kvalitén på de ickejobbande dagarna har höjts avsevärt trots att jag trivdes redan innan.
Allt känns faktiskt sådär bra nu att jag är livrädd att allt ska rasa. Ska jag hålla andan och stå stilla så att inget förstörs eller ska jag slappna av och njuta? Ja, jag tror att jag vet svaret på den frågan. Och jag önskar så innerligt att ni som läser detta också ska få ha det bra. Det är ni värda. Varenda en.
Även Teodor tycks trivas med livet. Han googlar och kvittrar mer och mer för varje dag som går.

Och jag säger till alla jag känner om dig, att min lilla Teodor vet mer än mig. (Vaggvisa för fyktbenägna, HH)

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-01-14 23:34:56

:-) Jag läser din blogg när jag hitta bokmärket ungefär en gång i månaden. Alltid lika trevligt! Så många fina ord som jag själv önskar jag skrivit.



Hur länge ska du jobba "så lite"? Va härligt för dig! Jag går in på 80% 1 februari. Gör en 50% vecka innan där. Känns inte alls så skoj just nu, får ont i magen varje gång jag tänker på det... :-/

Postat av: Annika

Publicerad 2012-01-15 21:08:27

"Googlar och Twittrar" läste jag.

Avancerat, tänkte jag då. Så långt har Jakob inte kommit än trots teknikintresse.

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-01-15 21:58:18

Jenny - Vad kul att du läser bloggen! Jag tyckte också att det kändes jobbigt innan jag började jobba men när det väl var dags kändes det mycket bättre än jag hade kunnat ana. Hoppas det blir likadant för dig. Jag ska jobba två dagar i veckan tills Teodor får plats på förskolan.



Annika - Haha, ja Twittrande vore ju något. Teodor är väldigt orädd för att utforska tekniska prylar. Testar sig fram utan att bry sig det minsta om konsekvenserna. Där är vi väldigt olika, han och jag.

Postat av: Susanne Yngwe

Publicerad 2012-01-15 22:04:27

Hej.



Följer din blogg med glädje, Caroline!!



Härligt att få jobba "så lite" nu i början när sonen är så liten. Jag antar att du kommer ihåg vad jag sa till dig när vi sågs på stan?.... OM man kan välja så ska man helt klart jobba mindre när barnen är små. Lycka till i arbetslivet!! Kram Susanne

Postat av: mamma

Publicerad 2012-01-17 20:50:17

Hej, underbar läsning. Så härligt att du delar med dig. Don´t worry be happy.. Jag läste dina så fina tankar och ord men för fort så att jag läste att Teodor googlar och twittrar men stannade upp och läste en gång till. Kan höra hans goa prat ända hit. Massor av kramar (ringer inte ikväll ifall du är mitt i sagan o nattningen)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela