carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mamamam

Publicerad 2012-01-26 20:33:55 i Allmänt,

Nu har jag gett upp det där med att träna mitt på vardagen. Teodor gillar det helt enkelt inte. Minst sagt. Vad han däremot gillar är att dansa. Idag var vi på musikstund på Öppna förskolan igen och Teodor stannade i ringen lite längre stund än sist. Däremot var han inte stilla. Han hoppade upp och ner och var väldigt exalterad!
Saker som Teodor visar att han förstår är: lampan (klassiker), mamma, pappa, bordet, fönstret, soffan, sängen, tavlan, TVn, strumpan, banan, nappen, boken, bollen, bilen, farmor. Jag är väldigt imponerad och får ge hans pappa mycket cred för att Teodor har lyckats lära sig alla dessa ord. När det gäller att prata själv är det väldigt svårtolkat. Innan jag fick barn hade jag någon slags bild av att allt skulle vara lite mer svart eller vitt. Att det skulle vara tydligt när de lär sig gå, vilket som är deras första ord osv. Så är det alltså inte. Jag kan fortfarande inte svara på om Teodor har sagt något ord än. Han säger ju mamamam och och ibland dada för tack tack. Räknas det? Och spelar det någon roll? Antagligen inte. Något jag vet iallafall är att han älskar messmör. Lite för mycket, om han frågar sin mamamam.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-01-29 20:24:30

Han är så fin så fin

Postat av: Morfar

Publicerad 2012-02-07 19:45:47

Hej mina underbara barn och barnbarn!

Roligt att Teo kan så många ord. Saknar dock ett;)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela