carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

När kylan sätter in

Publicerad 2012-02-05 18:07:02 i Allmänt,

Sedan jag började jobba uppskattar jag tiden som jag är hemma ännu mer än tidigare. Jag blir dock betydligt lättare rastlös och sällskapssjuk och vill inte gärna ha oplanerade dagar. Det har gått okej än så länge men det skulle nog vara lite lättare att hitta på saker om det inte var svinkallt ute eller om det fanns fler Öppna förskolor att gå till. Här får ni iallafall lite bildexempel på saker som vi har hittat på, såsom pulkaåkning inomhus, gungning i fruktansvärt kallt väder, fika på Pedagogen, bus på Världskulturmuséet, intensivt tittande på I drömmarnas land samt fika på stan.
Och om det finns fler sällskapssjuka där ute så ställer vi gärna upp och sällskapar! Vi är tillochmed snällare än vi ser ut.

Kommentarer

Postat av: MORMOR

Publicerad 2012-02-05 20:19:05

Härliga killen. Glad o go sitter han skönt i filmfåtöljen. Tur att man kan få softa lite när mamma är ute o far med en. Om 10 dagar blir det mycket hitta på i Uppsala o Stockholm

Postat av: Carolina

Publicerad 2012-02-05 21:17:21

Ja, nu är det inte så långt kvar tills vi ses igen. Där lär det inte finnas någon brist på sällskap. Oj, vad vi längtar!

Postat av: Morfar

Publicerad 2012-02-07 19:40:51

Hej Carro, Teo o Jimmie!

Häftigt att se alla fina bilder. Skall bli uderbart att träffa er nästa vecka!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-02-08 13:28:50

jag blir alltid döimponerad när jag läser din blogg och ser hur mycket ni hittar på.

Jag hittar knappt på något jag.

Stackars Spiggen att ha fått världens lataste och minst sällskapssjuka mamma.

Men jag hittar ändå gärna på något någon dag.

Skulle behöva någon som drar ut mig på något

Postat av: Uncle J

Publicerad 2012-02-08 21:11:34

Puss och kram från Otto<3

Postat av: Uncle J

Publicerad 2012-02-08 21:12:14

...och från mig så klart:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela