carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Julshoppingbehov

Publicerad 2012-12-04 21:06:00 i Allmänt,

En föräldraledig dag och massa julshoppingbehov. Snön ligger vackert på marken och yr vackert runt i luften. Jag hade någon slags föreställning om att det skulle vara ljuvligt att traska ner på stan, inte trots vädret utan tack vare det. Det var inte så mysigt som jag hade tänkt mig att få massa snö i ansiktet, frysa sönder fingrarna och plöja och slira med barnvagnen. Däremot var det riktigt trevligt på stan när vi höll oss inne i affärerna och shoppade loss. Teodor somnade på 2 minuter och vaknade lagom till att jag hade tänkt ta en fika i lugn och ro. Det var tur att han vaknade så att vi hann kolla in NK-julskyltningen innan vi tog bussen hem. 
 
 
Det har hänt en del sedan sist men jag orkar inte skriva om allt. I korta drag har vi varit på minisemester i Fredrikshamn och bott på badhotell, morfar har varit på besök och besökt Alfonshuset med mig och Teodor, vi har julpyntat hemma och Teodor har gruppfotograferats i underställspolo på förskolan. 
 
 
Och jag hoppas att du vet hur mycket jag älskar dig, Teodor. Hur många julprydnader du än har sönder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela