carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

3 små tips

Publicerad 2012-08-02 12:17:11 i Allmänt,

Här kommer tre enkla små tips som jag gärna vill dela med mig av. En liten varning först bara, tro inte att ni kommer att spricka av inspiration när ni har tagit del av tipsen.
 
1. Sommardrink
Om du vill ha något gott att dricka som förmodligen är ganska nyttigt, blanda följande i ett lagom stort glas:
Mineralvatten
Lättdryck av valfri smak och mängd
Frysta bär
 
2. Bröd
Om du anser det var lite väl krångligt att baka bröd, köp en påse som det till exempel står Grekiskt lantbröd på som du bara behöver blanda med jäst och vatten. Ja, det ska ju knådas och jäsas och gräddas också men det är klart värt besväret.
 
3. Hyllpapper
Gå till en affär som säljer hyllpapper. (TGR på Avenyn har, till exempel) Klä sedan in hyllorna i ditt skafferi eller motsvarande och bli lite, lite gladare varje gång du tar något från hyllan. 
 
 
 
Sprack ni?
 

Kommentarer

Postat av: Samuel

Publicerad 2012-08-05 21:52:32

Bra tips Carro:)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela