carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Pija Lindenbaum vs en småsvettig Plura

Publicerad 2011-09-28 00:03:50 i Allmänt,

Kort efter att min kära vän hade åkt hem igen kom mina föräldrar på besök. Mamma skulle nog inte klara av att vara i Göteborg en hel helg utan att äta havskräftor så därför handlade vi en hel drös med skaldjur på lördagförmiddagen innan vi begav oss till bokmässan. Jag var smått orolig över hur det skulle gå med allt folk och Teodor i barnvagn och mitt humör på ställen med mycket hets och lite syre. Det blev dock helt okej. Faktiskt rentav trevligt.

Vi kom ut från mässan med en herrans massa barnböcker i alla dess former. Två av dem var skrivna och signerade av Pija Lindenbaum med en liten hälsning till Teodor. Lite häftigt var det att träffa henne men det kom ändå inte i närheten av hur det var att träffa Plura. Att han var lite småsvettig på ryggen när jag la armen om honom hörde liksom till på något vis. Jag minns inte vad jag sa till honom. Och jag vet inte vad jag tycker att jag borde ha sagt.

På lördagskvällen frossade vi i skaldjur och på söndagen var vi på bakluckeloppis i strålande höstsolsken i slottsskogen. Hade jag orkat så skulle jag ha kunnat gå några varv till på loppisen men det var nog tur att jag inte gjorde det. Vi kom nämligen bland annat hem med en pulka och en superfin bil till Teodor så det börjar bli lite trångt hemma nu.

Igår gick jag och mamma på stan med Teodor innan hon och pappa åkte hem igen. Det var härligt att få lite kvalitetstid ihop eftersom vi bor så långt ifrån varandra.



Idag satt jag på en parkbänk i solen och läste en stund medan Teodor sov. Hoppas på fler sådana tillfällen.



Och så hoppas vi på fler besök snart.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-29 21:10:34

Ja vilken härlig helg vi fick tillsammans. Jag läste om Lena Hubinetten Håkansson i UNT när jag kom hem, stolt. Har du provat några fingerlekar än?

Hoppas Teo mår bättre så att ni får en superhelgi stugan utanför Ullared. Kram mormor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela