carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Morgonstund har guld i mund

Publicerad 2011-09-07 12:58:17 i Allmänt,

Det är så fantastiskt att vakna bredvid Teodor runt 9-snåret och bara mysa och sjunga och skratta innan vi går upp och äter frukost. Medan jag gör iordning frukosten kryper han runt mina ben och klättrar på ugnen och på lådor med säkerhetsspärrar eller leker med papperspåsar eller en oanvänd diskborste. Efter det äter vi frukost i lugn och ro. Det får ta nästan hur lång tid som helst. När han får hålla i skeden, pipmuggen eller rånet själv börjar han alltid prata med sig själv och liksom pruttar med munnen. Han är så fantastiskt söt då. Tänk om vi alltid kunde börja dagarna på det här sättet. Även när vi ska till förskola och jobb. Det kanske vi kan. Om vi går upp i god tid. 



Och för er som undrar vad mund betyder så är det enligt en något osäker källa ett gammalt ord för hand. Om man går upp tidigt får man mycket jobb utfört och därmed mycket pengar i handen. Eller också mycket kärlek och närvaro, det beror på hur man ser det.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-09-14 22:39:46

Hm, intressant. har alltid tagit för givet att mund är mun. Varför man nu skall ha guld i munnen (om man inte är en pimp)



Sover Teodor till nio på morgonen? Är han verklig? När går ni och lägger er då? Är han vaken på nätterna eller han bara en liten lyxgosse? Vilken tur du har!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela