carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Loppis och the lördagskväll

Publicerad 2011-09-03 20:36:28 i Allmänt,

Rödvin, paj och kräftor a la fake stod på schemat denna lördagskväll. Som om den vore slut nu kl.20.30. Det är den ju inte. Hade det varit för några år sedan hade den inte ens börjat. Jag gillar det som det är nu.

Igår var vi på Allum och köpte en tvådelad pyjamas till Teodor. Har inte varit jättelätt att hitta faktiskt. Visst är den fin? Grr.



Idag var vi på loppis. Vi fick en loppis på köpet när vi körde lite fel. Då är det bara att tacka och ta emot, knö in sig med barnvagnar på lite för liten yta och dricka kaffe ur plastmugg. Och så fynda så klart. På loppis nummer ett blev det en röd väska. Till mig? Nej, det är sällan jag köper väskor till mig nu för tiden. På loppis nummer två fyndade vi ännu mer. En Sverigetröja, ett tåg som låter och har sig, två böcker, Kavatskor (snart för små men klart värda 10 kronor) och ett pussel. Sammanlagda summan för väskan och allt det andra blev 100 kr. Och nej, inte heller det andra var till mig. Men det var jag som valde. 



Let the lördagskväll fortsätta...

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-09-04 08:51:01

Fungerar det för er om jag kommer på tisdag em/kväll? Åker ner till Gottebiten i Strömstad på måndag kväll. Då övernattar jag någonstans på vägen ner. Skall vara tisdag 0900 hos Gotte. Äter Teo godis än?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela