carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

En bitvänlig näsa

Publicerad 2011-10-09 18:59:26 i Allmänt,

Är blöt och kall men glad efter en trevlig fika på stan med Teodor och en kompis som jag träffar alltför sällan. Det var en spännande fika då Teodor skrämde oss genom att nästan sätta en riskaka i halsen. Dessutom var en man vid bordet bredvid väldigt förtjust i Teodor och tog sig friheten att lyfta upp honom. Teodor svarade med att nästan bita mannen i sin stora och bitvänliga näsa och sedan tog jag tillbaka Teodor till min famn så att han inte skulle bli kidnappad av mannen.

Idag är det alltså söndag och som vanligt känns det svårt att förstå var helgen tog vägen. Den började superbt i fredags med Bridesmaids-bio och påföljande strawberry daquiry och lite fredagspuls. Igår hände inte jättemycket som är värt att skriva om förutom att jag äntligen fick prata med min vän som nyligen blivit mamma!! SÅ stolt över henne och glad för lille bebisen.

På förmiddagen idag körde jag mitt första Friskis och Svettis-pass på länge, närmare bestämt core. Det var nästan så jobbigt att det inte var jobbigt för jag orkade knappt ens försöka med vissa övningar för att jag var så svag. Plankan var ju inte en favorit ens innan jag hade varit gravid.

Nu ser jag hungrigt fram emot en i våra mått mätt nästan helt uppbokad vecka! Det blir en utmaning att hinna med allt och ändå njuta av varje ögonblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela