carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Höst på min planet

Publicerad 2011-10-04 22:04:46 i Allmänt,

Höst på min planet
jag kanske borde åka utomlands
du säger att jag borde se mig kring
men jag har inte tid med någon annanstans
har inte lust med massa någonting

jag vill se frost ur varje sommardagg
jag vill se skymning mitt i rusningen
jag vill se vimlet byta ytterplagg
jag vill se löven byta färg igen

du säger att jag har en liten värld
men den är större än begärd

jag vilar under himmelen
i höst på min planet
jag sjunger för mig själv
fastän jag vet
att sånt kan kallas ensamhet

nu sköljer luften över sommardamm
nu landar folk och allting återgår
nu går passionen och blir allvarsam
om någon sådan ännu återstår

jag blev utan men jag klarar mig
det finns en park vid Söder Mälarstrand
dit kan man gå en stund och vila sig
man kan få nog av all panik ibland

det är nojor och normer neuros och neon
och tomma tal i telefon

jag vilar under …

persiennerna dras ner
det mörknar och jag ber
låt mig bli din melankoliska vemodskavaljer
en nattlig promenad
i en höstmörk stad
jag kan inte önska mig nåt mer

så jag åker inte utomlands
förrän vintern fäller slutridå
här är ett skådespel i höstlövsdans
som jag vill se varenda meter på

du säger att jag har en liten värld
men den är snygg och full av flärd

jag vilar under …

Av: Lars Winnerbäck



I helgen fick vi vara med om allt det vackra med hösten. Vi bodde i ett fint litet hus i en vit liten stugby med fantastiska vänner som har en Spindelman till son. Vi åt gott, drack rödvin, spelade spel och tennis, jogg-gick, lyssnade på tystnaden, pratade, skrattade, letade parkering på Gekås, handlade på Gekås, fyllde år och badade. Att bada var inget jag hade planerat. Det var inte så att jag hade packat ner bikini eller så. Inte ofta men ibland får jag sådana där infall och då är det bara att låta det ske. Efter lite uppvärmning tog jag sats och sprang ut i vattnet bland de flytande höstlöven. En fantastisk känsla! När jag kom upp på land igen trodde jag att jag skulle frysa men det gjorde jag inte. Istället sprang jag i en gång till medan Jimmie filmade mig. Att det var min födelsedag motiverade mig lite extra. Kan nog svära på att jag aldrig har badat utomhus på min födelsedag förut och det lär inte bli en tradition.




I fredags vinkade Teodor för första gången. Sedan dess vinkar han lite nu och då. Inte alltid i de förväntade situationerna, men ändå. Vink vink!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-10-09 22:06:43

åh det är en av mina favoWinnerbäcklåtar. Den är ju från en tidig skiva så den spelas ju inte så mycket. Fast här hemma går den varm



Kram och vi får se till att ses snart!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-09 22:55:09

Kul att du också gillar den, Annika! Ses gärna snart! En vecka framåt är kalendern nästan helt uppbokad men sedan är den i princip tom fram till jul. :)

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-10-22 20:52:26

Alltid underbart att gå in på CarolinaTeodor-bloggen. Bliderna av Teo och dig är helt fantastiska. Kramar från morfar! Hoppas vi kan ses nästa vecka?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela