carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Nu när du är hos mig

Publicerad 2011-10-19 16:40:20 i Allmänt,

Morgnarna är inte alls lika gråa
nu när du är hos mig
Du ler så fort du vaknar
och glädjs åt att dagen har börjat

Regnet spelar inte alls samma roll
nu när du är hos mig
Du ser inte på regnet så som vi
du sträcker dig mot dropparna

Jag är inte alls lika blyg
nu när du är hos mig
När vi är bland massa andra
tar du för dig av det som faller dig in

Livet är inte alls lika tungt
nu när du är hos mig
Vad du än gör, gör du det
precis nu


Av: Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela