carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Men jag ler

Publicerad 2011-10-25 22:43:05 i Allmänt,

För några dagar sedan hittade jag en diktbok i bokyllan som jag skrev på gymnasiet. Efter att ha läst igenom hela boken insåg jag att dikterna inte var så bra som jag mindes dem. Dessutom hade jag skrivit dem där det skulle ha stått de på ett par ställen. Typiskt mig att haka upp sig på sådant. Idag hittade Teodor en diktbok som jag skrev till Jimmie och som han fick i julklapp 2005, dvs när vi hade varit tillsammans i lite över ett halvår. Den tyckte jag bättre om. Speciellt en dikt var lite extra söt.

Men jag ler
Sitter på bussen
luften är grå
med lite duggregn
det luktar surt
människorna runt omkring
ser likgiltiga ut

men jag ler

för igår sa du
att det kändes som om du
har varit kär i mig
i hela ditt liv



Och jag är fortfarande kär i dig, världens bästa Jimmie!



Kommentarer

Postat av: ULRIKA

Publicerad 2011-10-27 18:21:17

Va fint...jag har kvar din diktbok=)

Postat av: Uncle J

Publicerad 2011-10-27 20:45:34

Får tårar i ögonen! På riktigt!!:)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-10-28 22:12:43

Det var väldig väldigt fint. Både skrivet av dig och sagt av honom

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-30 17:36:46

Tack, fina ni!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela