carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Google, google, google

Publicerad 2011-10-19 15:43:03 i Allmänt,

Precis så säger Teodor flera gånger om dagen. Google, google, google. Google, google, google. Vad han egentligen vill ha sagt vet jag inte men han är tycks vara en vetgirig en så han vill säkert ta reda på något. Den som ändå visste vad.
Efter att ha suttit inne i två dagar trotsade vi idag regnet för att gå till biblioteket. Som vanligt tog jag på Teodor alldeles ordentligt med kläder och glömde bort mig själv. Var pissvåt redan när vi hade tagit oss igenom parken. Väl på bilbioteket hittade Teodor lite nya kompisar och jag hittade en Ipad med ett lekprogram för barn. Den frågade exempelvis Var är apan? och så fanns det tre djur att välja mellan, varav ett var en apa. Man skulle då toucha apan så sa den aaaapa och sedan lät den som en apa. Teodor tyckte att det roligaste på biblioteket var att riva ner alla böcker från hyllorna. Medan jag höll på att städa upp efter honom på ett ställe gick han lös på hyllan med spanska böcker. Vetgirig, som sagt.
Undrar vad Teodors nästa ord kommer att bli. Wikipedia kanske? Wikipedia, wikipedia, wikipedia. Nej, kanske inte förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela