carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Glädjen före sorgen

Publicerad 2011-10-11 21:33:50 i Allmänt,



Så här lycklig var Teodor när han satt på sin fina bil idag! Så olycklig som han blev någon sekund senare har jag ingen bild på. Han sträckte sig nämligen upp mot kameran (telefonen) med båda händerna och släppte ratten helt. I samband med det tappade han balansen och ramlade åt sidan och slog kinden i läragåstolen som ni ser i bakgrunden. Jag kände mig riktigt dum som tappade fokus från säkerhet till att få honom på bild. Ännu dummare kände jag mig när ett litet blåmärke visade sig på hans goa mjuka kind. Klantmorsa. Som tur var gick det över ganska snart för Teodor (och mig) och han blev glad igen. Därmed kunde vi ge oss av till Öppna förskolan där han inte var ett dugg rädd att ta åt sig massa uppmärksamhet på sångstunden. Jag reflekterade över att jag nästan blev blyg när han var så framåt. Har det att göra med att jag är våg och vill skapa balans eller beror det på att jag själv har svårt att ta så mycket plats bland massa okända människor? Säkert är att jag har en hel del att lära av min kloka son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela