carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Dollars och dylikt

Publicerad 2011-10-31 14:21:17 i Allmänt,

För några dagar sedan hittade Jimmie ett Forexkuvert med lite dollars och dylikt i. Synd att de ska ligga där till ingen nytta, tänkte jag, och gick för att växla in dem på stan idag. Det visade sig innehålla både dollars, euro och danska och de gav mig sexhundrafemtiofem kronor rakt in på kontot. Synd att de ska sitta där till ingen nytta, tänkte jag, och gick därför in i några butiker och gjorde av med dem. Inte allt, men ändå.
I den sista butiken som vi var inne i sprang vi på en före detta studiekompis till mig. Hon gav mig rådet att aldrig jobba 100% igen. Hennes barn är nästan vuxna och ändå höll jobbet på att ta knäcken på henne och hon hade inte ork till någonting när hon kom hem från jobbet. Inte träna, handla, laga mat, umgås med barnen. Bara jobba. Jag vill inte ha det så. Vad ska lönepengarna göra på kontot till ingen nytta om jag inte har ork att göra det som betyder allra mest, nämligen leva här och nu med de jag älskar allra mest?
Nä, pengar är sannerligen inte allt. Även om de gjorde denna dag lite mer lustfylld.
Eller vad sägs om denna? Halva reapriset = 25 kronor. Money well spent, om ni frågar mig.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-10-31 23:17:29

Mycket fin. Köpte en likadan till Jakob idag nämligen :-)



Du har du sett att du kan vinna de där rengöringsprodukterna jag skrev om på "Att vara någons fru" bloggen. Check it out!



Kram Annika

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-01 12:51:33

Bra gjort, Annika! Vi har uppenbarligen samma smak på kakor, kläder och priser!



Nu har jag tävlat om diskmedel med doft av äpple och timjan. Tack för tipset. Hon har en mycket fin blogg.



Kram

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-01 13:54:23

Ehh... Jaha. Tröga jag trodde att man hade chans att vinna den prylen som man fastnade för. Får jag skylla det på sömnbrist?

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-01 20:54:04

Jaja men fördelen är att du kan vinna så mycket mer än så!!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela