carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Att vara ensam hemma

Publicerad 2011-10-30 17:26:41 i Allmänt,

I skrivande stund är jag ensam hemma. Tror bannemig att det är första gången sedan Teodor kom till världen. Teodor och Jimmie åkte till Teodors farmor vid 14-tiden. Sedan dess har jag försökt sova bort min dumma förkylning, handlat, rensat i skåpen samt målat klart Teodors tavla. Tror jag. Egentligen är jag inte helt nöjd med tavlan på sina ställen men jag får nog inse att den inte blir bättre. Ju mer jag försöker förbättra, desto sämre blir det. Och ärligt talat tror jag att Teodor blir lika glad eller oimponerad oavsett.
Imorse gick Teodor flera vändor i vardagsrummet med sin gåvagn. Stolta som tuppen, både han och jag. När han hade gått klart plöjde han igenom böckerna som ligger i vagnen och imorgon kör vi förhör.
Näe, nu får de ta och komma hem... Vad ska jag annars hitta på?

Kommentarer

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-30 19:31:19

Tydligen dammsuga, duscha så länge som jag hade ro till samt baka kakor... Kom hem NU!

Postat av: Annika

Publicerad 2011-10-30 22:25:56

Men vad duktig du är!!! Superfin tavla ju!



Smart Teodor verkar vara. Hoppas att förhöret går bra. Han har mycket att läsa i natt. Jakob gillar inte de böckerna. För lite bilder. Man får ju skämmas över att ha ett sådant outbildat barn.

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-31 14:26:00

Tack, Annika! Det ser finare ut på bild än i verkligheten, men tack.



Åt en av "dina" goda kakor till frukost och vet du vad jag hörde mig själv fråga Teodor? "Är det okej att äta kakan innan äggsmörgåsen?" Haha. Klart det var! :)



Teodor fick välja på förhör eller att gå med mamma på stan och då valde han att gå på stan. Så vi får se hur det blir med den bildningen. ;)

Postat av: Emma

Publicerad 2011-10-31 21:58:32

Å så fin (utropar jag och syftar på pippin. Det där barnet, inte så tokigt det heller, dock)! Ni är så duktiga, både du och charmtrollet! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela