carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Är det nu, nu som det tar slut?

Publicerad 2011-10-17 11:49:06 i Allmänt,

Jag tror att jag snart kan säga att jag har slutat amma. Trodde att det skulle kännas lite sorgligt men det tror jag inte att det gör. Kanske för att jag inte har känt efter ordentligt. Under de sista fem nätterna har Teodor ammat cirka två. Ibland är jag inte riktigt vaken om natten när jag är vaken så på morgonen vet jag inte hur många gånger Teodor har vaknat och om jag har sovit gott och sådant. Men nu tror jag mig iallafall veta att om någon frågar hur länge jag ammade Teodor kommer jag kunna säga tills han var 9-10 månader ungefär.
I helgen var min kompis hemifrån på besök. Helt fantastiskt med kvalitetstid. På lördagskvällen blev det en runda på stan som avslutades med ostbågar och film hemma i soffan. När vi gick hem gick de andra ut. Precis lagom om ni frågar mig. Det var ju en dag dagen efter också.
'

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2011-10-19 00:10:26

Herregud, han är ju så söt så man dör!! Kommer bli farligt det där när tjejerna får syn på honom :)

Jag visste att halsduken skulle passa dig, du är otroligt fin du med Carro! Sådan mor, sådan son.

Kram och puss S

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-10-19 16:04:32

Vad söt du är, Sara! Ja, det blir skoj att se om han blir en tjejtjusare! Än så länge har han inte visat så mycket prov på att vara gentlemannamässig när han har träffat tjejer men det kanske kommer. ;) Stort tack för den fina halsduken! Jag stortrivs i den! Längtar tills vi ses! Kram och puss

Postat av: mormor

Publicerad 2011-10-20 21:04:26

Åh vilka härliga bilder och kommentarer.Vilken liten bokmal han ser ut att vara och att han gillar att lyssna till ljudet av böcker... som ramlar.. Ni har fullt upp ser jag. Ikväll är det två veckor tills vi får kramas igen. Hoppas Frölunda vinner ikväll. Morfar och jag kände lite nostalgi när vi tittade på handbollen tidigare i kväll. kramar från Uppsala

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela