carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Varm korv och kalla fingrar

Publicerad 2011-11-17 16:44:37 i Allmänt,

Idag tog vi oss till Skatås på förmiddagen för att ha sångstund och grilla korv utomhus. Det var supertrevligt trots det gråa vädret. Alla barn fick ha en tejpbit med sitt namn på på mössan. Jag hade packat ner min Lars Winnerbäck-mössa i sista stund men den vågade jag inte ta på mig eftersom det med största sannolikhet skulle leda till att folk skulle kalla mig Lars. Alternativt Lasse.
Så vi sjöng våra sånger, dansade våra danser och åt våra varma korvar med kalla fingrar. Och det kom att visa sig att frisk luft är bra för knopp, kropp och själ.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-19 22:03:37

Oj! Vad är det för spännande utomhussång?

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-11-19 23:30:51

Skatås! Väcker många minnen från mina resor till Göteborg när du var liten som Teodor.



Varje gång jag besökte Göteborg försökte jag hinna med en runda i Skatås sommar som vinter.



Helt otroligt att tänka på att du, Teodor och Jimmie bor där nu:)!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-20 13:27:06

Annika, det är Skatås Öppna förskola som har sångstund och korvgrillning på torsdagar. Häng med på torsdag, vettja! Sångstunden börjar ca 10.30. (Mer info här: http://www.goteborg.se/wps/portal/ServiceGuide?sgid=3293&sgtitle=%C3%96ppna+f%C3%B6rskolan+Skat%C3%A5s&fb_source=message)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela