carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Pizzaval

Publicerad 2011-11-02 23:08:08 i Allmänt,

Förlåt för ett smått negativt inlägg igår. Natten till idag sov jag hur bra som helst och dagen idag var betydligt bättre än igår men jag kan knappast påstå att jag har varit smartare. När vi var och fikade på stan idag missade jag nämligen att hämta både bagel och latte i tid. Bageln var kall och latten uthälld när jag hade gett Teodor sin mat och gick för att hämta min. De som jobbade där var himla snälla dock och erbjöd uppvärmning av bageln och gjorde en ny latte till mig utan ens en suck om min virrighet. Sådant uppskattas. Massor.
Efter en trevlig och förvirrad fika gick vi vidare till en lampaffär. Teodor var väldigt fascinerad av så många lampor på en och samma gång och jag såg massa fina adventsljusstakar.
Kvällen har bland annat bestått av att handla blöjor och matsäck inför morgondagens tågresa samt köp av pizza från två olika pizzerior. Jag ville ha stenugnsbakad men det ville inte Jimmie. Tur att vi båda fick som vi ville. Jag hade dock lite problem med att komma fram till vilken av pizzeriorna (en är iofs en italiensk restuarant) som det var mest pinsamt att komma in på med en pizza från ett annat ställe i handen. Då blir man glad när man får en påse till pizzakartongen som täcker tillräckligt.
Imorgon är det alltså dags för mig och lillgrabben att ta tåget till Uppsala med byte i Stockholm. Det ska bli gott med ett glas vin med mamma mormor när vi är framme. Oj, vad jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela