carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Skam den som ger sig

Publicerad 2011-11-28 22:25:27 i Allmänt,

Skam den som ger sig! För att ni inte ska tro att jag är helt hopplös kan jag berätta att jag bakade nya lussekatter igår. Denna gången med VETEmjöl och de blev supergoda. Faktiskt. Använde ett recept som Annika hade lånat av Att vara någons fruhttp://anhaltannika.blogspot.com/2011/11/har-julas-det-vidare.html
Medan Teodor sov på förmiddagen idag gick jag en vända på stan och köpte Teodors första julklapp. Utan att avslöja för mycket kan jag säga att den inhandlades på Zara. Dessutom försökte jag hitta en mössa till mig själv. Något som visade sig vara störtomöjligt med ett så stort huvud som jag har. De som passade skulle knappast värma i denna blåsiga stad.
Nu till något viktigare. Idag lyckades jag få Teodor att somna i sin egen säng för första gången! Han brukar alltid somna i min famn i soffan men jag och Jimmie har kommit överens om att det är dags nu. Först gick det nästan på gränsen till för lätt men jag hann bara ringa till mamma och skryta om det innan Teodor vaknade igen och var vrålledsen. Skam den som ger sig, tänkte jag. Efter krampkänningar i både baksida lår och triceps somnade han till slut om igen. Men kanske är det för tidigt att ropa hej än?

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-11-29 21:35:01

Bra tålamod Carro!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela