carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Så mycket bättre

Publicerad 2011-11-30 23:07:15 i Allmänt,

Allt oftare brukar jag tänka på vad som hände förra året vid denna tid. Det är så himla svårt att verkligen minnas och förstå hur det var. Imorgon är det extakt ett år sedan jag slutade jobba. Jag var så fruktansvärt trött. Inte så trött som dagarna efter förlossningen men ändå. Trött. Resten av december fram till den 27:e spenderade jag i soffan, alternativt sängen. Förutom att längta drack jag en massa thé, läste gravidtidningar och kollade på Våra vänners liv. En suverän serie som jag hoppas kommer tillbaka. Det finns saker som jag gör nu som det inte finns någon chans att jag skulle ha gjort för ett år sedan. Som att krypa under bordet och säga "Nu kommer jag och tar dig, nu kommer jag och tar dig" eller dansa runt och sjunga högt till Simply the best med Tina Turner medan jag gör iordning frukost, det hade inte hänt. Det finns saker som är precis som för ett år sedan men ändå är allt så mycket bättre nu. Jag är så mycket bättre. Gladare, snällare, piggare och roligare. Och allt är tack vare dig, Teodor. För att du är du och för att jag får vara din mamma. Kommer du någonsin att förstå hur lycklig du gör mig?

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-12-01 10:10:49

Ja det kommer han förstå. När han får egna barn.

:-)



Fint du skriver Carolina!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-12-01 20:08:27

Det har du säkerligen rätt i, Annika. Har svårt att föreställa mig som farmor. ;) Stort tack för din värmande kommentar! Kram

Postat av: morfar

Publicerad 2011-12-02 18:41:38

Simply the best! My favorite med Tina! Igår hörd vi den live med Sanne Salomonsen på Globen:)! Hon gick ner från scenen och vandrade runt bland de 2300 matgästerna.



Kramar!

Postat av: Cecilia

Publicerad 2011-12-03 22:04:52

Underbart! Visst är vi lyckligt lottade!

Funderade på om jag skulle spela på lotto, för att få "högsta vinsten" 129 jävla miljoner, sen kommer Texas nyvaken från sin eftermiddagslur med sitt ruffsiga hår, rosenröda kinder och sträcker upp sina armar för att få en go kram. Mitt hjärta sväller över!

Fint inlägg av dig!



Ps Tina T is the Queen ;)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-12-05 22:22:50

Underbara Texas! Ja, vi är verkligen lyckligt lottade. Ingen lottovinst i världen skulle vara bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela