carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mjöl som mjöl?

Publicerad 2011-11-25 22:42:43 i Allmänt,

Idag var det dags att plocka fram julpyntet. Teodor var snäll och hjälpte mig på sitt egna lilla vis. Han blev dock lite smårädd för en tomte. Hoppas att tomterädslan har gått över till julafton. Tänkte gå all in i år och till och med sätta upp röda gardiner. De är uppe nu. Lite för långa för att räknas som korta och lite för korta för att räknas som långa. Dessutom är de skrynkliga. Men de är väldigt röda och juliga och jag låter det få vara viktigast så länge.


Hela veckan har jag varit sugen på (att baka) lussebullar. När Jimmie kom hem idag satte jag äntligen igång. Upptäckte dock att vi inte hade tillräckligt med vetemjöl men en däremot hade vi en herrans massa rågmjöl. Mjöl som mjöl, tänkte jag. Så skulle jag inte ha tänkt. Man skulle kunna hoppas på att det var ett sådant där tillfälle när det misslyckade blev lyckat som är fallet med en del bakverk och maträtter. I detta fall blev det misslyckade misslyckat och de ca 45 gulgråa lussebullarna smakar... inte lussebullar.
Tur att vi får bakbesök imorgon så att vi får en ny chans.

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-11-26 22:38:34

Härligt att höra om era julbestyr. Teo kommer för första gågen i sitt liv att bli lite medveten om jultomten?

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-27 11:58:05

Ja, det ska bli alldeles fantastiskt att fira jul tillsammans honom! Kommer med största sannolikhet bli några vändor till Lisebergs julmarknad också. Förra året vaggade jag fram där bland juleljusen och längtade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela