carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Magbesvär och ballongbilar

Publicerad 2011-11-26 17:00:08 i Allmänt,

Min stackars lilla skrutt har haft lite magbesvär de senaste dagarna och därför ställde vi in julbakandet som skulle äga rum idag. Jag fick rådet att ge honom morotspuré, mildare majsvälling och avstå frukt ett tag. Jimmie är iväg med innebandylaget idag så jag och Teodor gick för att handla majsvälling. Eftersom vi ska vara ensamma ikväll passade jag även på att köpa julmust, marabou-choklad, juleskum och saffransgifflar. Dessutom köpte vi vetemjöl och saffran. Det kan ju vara bra att ha hemma om man skulle få lust att baka lussebullar någon dag.
Sedan några dagar tillbaka har Teodor lärt sig att gå när vi håller honom i bara en hand. Han känns så stor då på något vis. En annan ny grej är att han älskar när vi blåser upp hans ballongbilar. Vi blåser upp ballongen, bilen åker iväg i takt med att luften åker ur ballongen, Teodor hämtar ballongbilen och ger den till oss så att vi kan blåsa upp den igen. Och så håller vi på. Tills jag blir alldeles yr. Jag har ingen bild på det men jag kan bjuda på en annan när Teodor är alldeles nyvaken och bländas av lampan på kameran men ler ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela