carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Förverkliga mig

Publicerad 2011-11-10 13:44:59 i Allmänt,

Solen skiner ute och det ser så vackert ut. Ändå sitter jag i soffan med datorn i knät medan Teodor sover i sin vagn. Inomhus. Det var inte tänkt så. Vi skulle iväg till Skatås och grilla korv på förmiddagen men vaknade försent. Sedan skulle vi iväg till Öppna förskolan och sjunga men blev klara försent. Totalt otajmad dag. Det ligger prylar överallt och mellanmålet står kvar på bordet. Det är så fascinerande att det kan skilja så mycket från dag till dag på flytet.
Jag har tänkt att Teodor ska börja sova en gång per dag istället för två så att han somnar lite tidigare på kvällen. Det gick strålande igår. Han låg och sov i Jimmies famn redan kl 20.30 när jag kom hem från en springtur. Därför låter jag honom sova så länge som han behöver nu istället för att flänga iväg till Öppna förskolan. Ibland är det svårt att prioritera men idag prioriterar jag lugnet före aktiviteter.
Vidare prioriterar jag läsning istället för städning. Jag håller på att läsa Avig Maria av Mia Skäringer. Jag älskar hennes sätt att skriva. Här är ett tänkvärt utdrag:
Förverkliga mig är inte att bli som du. Förverkliga dig är inte att bli som jag. Men såklart ska vi låta oss inspireras av varandra. Det är vackert och nödvändigt för att få lite egen fart.
Så vackert och klokt och viktigt när det känns som att alla andra gör så mycket mer rätt än jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela