carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Ett steg i taget

Publicerad 2011-11-29 23:44:04 i Allmänt,

Kanske var det lite tidigt att ropa hej igår. Idag tog det betydligt längre tid att få Teodor att somna i sin egen säng. Till slut somnade han dock sött i sin något urväxta tigerpyjamas. Jag längtar tills det räcker att lägga ner honom med vällingen, säga godnatt och stänga dörren. Tills dess håller vi ut. Ett steg i taget.
På tal om steg så tog Teodor sitt allra första idag!! Jag var typiskt nog inte hemma men jag frågade ut Jimmie om hur det hade gått till och jag fick en bra redogörelse av det stora framsteget i Teodors liv. Han stod först stilla i typ 20 sekunder. Tidigare har han bara stått själv ett fåtal gånger, första gången för ca en månad sedan. Han gungade lite fram och tillbaka som att han skulle tappa balansen men det gjorde han inte. Sedan tog han ett litet kliv. Sitt första lilla kliv. Min lille älskling. Gissa om jag blev stolt?

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-30 21:57:18

Mycket duktig grabb. Bra gjort Teodor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela