carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Ditt ansikte

Publicerad 2011-11-15 21:33:45 i Allmänt,

Är nyss hemkommen efter konstkursen. Jag har gett mig på att försöka teckna av ett foto på Teodor när han gungar. Det känns i princip omöjligt att måla av hans ansikte. Varje liten skuggning är avgörande för om det blir likt eller ej. Än så länge är det inte likt. Men å andra sidan, så vackert som han är vacker kan väl ingen måla?
Igår kom Teodors äldsta (utan att vara ett dugg gammal) morbror på besök med fru och son.  Vid sådana tillfällen är det helt okej att dricka vin på en måndag. Idag besökte vi Världskulturmuséets utställningar. Hittade följande skylt på utställningen Jordlingar.
Efter utställningarna åt vi lunch på stan och jag fick känna på hur det känns att vara en blöja kort i ett kritiskt ögonblick. Blöjstorlek nr 7 passar alldeles utmärkt när man inte är så kräsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela