carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Älskade ängel

Publicerad 2011-11-21 19:33:19 i Allmänt,

Bland det bästa som Teodor vet här i livet är att dra ner böcker från hyllor. Han kan få tre tunga böcker på näsan på väg ner mot golvet men hans glädje tycks förtränga smärtan så han ler stort ändå.
Andra saker som han tycks uppskatta är att titta på Teletubbies och Byggare Bob på datorn och att dansa till alla möjliga ljud och låtar. Här dansar han till "Bert-låten". Älskade ängel, dutt-didudilut, du är sann...



På tal om ljud så verkar det som att Teodor är i någon slags fas där han testar sin röstkapacitet. Något säger mig att det är en fas som kommer att pågå ett tag. Idag gick vi och tittade på julskyltningen på NK och på vägen hem smet vi in på Lagerhaus. Teodor pratade då väldigt högt och väldigt ogenerat. Den som ändå kunde förstå vad han ville ha sagt. Att han önskar sig en cykel i julklapp, kanske?

Kommentarer

Postat av: Morfar

Publicerad 2011-11-21 23:00:00

Hej goa Teo!

Imorgon kommer morfar och hälsar på dig!

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-21 23:35:48

Det blir skoj, morfar! Får se om jag är vaken när du kommer... /Teodor

Postat av: Uncle J

Publicerad 2011-11-28 15:18:30

Bra musiksmak! Bert-låten är ju king:) Har du spelat "Är det så här när man är kär när man är liten" med Heman Hunters för honom också?:)

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-11-28 21:55:11

Jag tänkte på dig när jag hörde Bert-låten, Jonte! Och den andra lyssnade jag och Teodor på när jag hade läst din kommentar. Den är genial och den väcker minnen!



"Är det så här när man är kär när man är liten,

hur blir det då när man blir kär när man blir stor

Jag har ju hört att varje flört är nött och sliten

och att med tiden bleks den rödaste amor



Men jag tror ej därpå för han älskar mig så

Jag känner mig så svag och undrar hur det ska gå

Är det så här när man är kär när man är liten,

hur ska det bli när man blir kär när man blir stor"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela