carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mors dags-loppis

Publicerad 2011-05-29 19:33:27 i Allmänt,

Idag är det alltså Mors dag. För att inte bli för sentimental ska jag istället för att berätta om hur stolt jag är över att vara mamma till Teodor beskriva vad vi har gjort de senaste dagarna.

I torsdags träffades föräldragruppsmammor och bebisar i Slottsskogen för picknick. Sju småkillar och två småtjejer. Vi tog som ni förstår upp en hel gräsmatta. Det var trevligt! Efter detta gick några av oss via stan hem. Efter kaffe och dricka tog vi ett nödvändigt stopp på Handels för att låna toaletterna. Vi kände oss lite malplacerade när vi gled in där på rad med våra barnvagnar och möttes av kostymklädda herrar.

I lördags var hela familjen på stan. Jag hade fått för mig att vi behövde ett sådant där halvt tält som man kan ha på stranden för att skapa skugga. Vi köpte därför ett på Babyproffsen men när vi kom hem insåg vi att vi hade köpt hel fel typ av tält. Det var på tok för stort och alldeles för krångligt att sätta upp. Blir till att lämna tillbaka. Vi hittade också en leksak med sugpropp så att den kan sitta fast på bordet. Det fungerar för det mesta men ibland är Teodor lite för stark och får loss den från bordet och har ner den i golvet ganska snart.




Idag har vi firat Mors dag genom att mamma (jag) fick strosa runt på Megaloppis i Majorna. Var väldigt mycket folk men jag hade trots det kunnat gå i ett par timmar till. Jag fyndade några böcker, en fin mössa och ett par regnbyxor. Allt till min lille son. Efter loppisen åkte vi hem till Teodors farmor som också hon hade fyndat på Loppisen till Teodor. Bland annat fick han en söt mössa samt några fina dregglisar från Lillofant. (butiklillofant.blogspot.com) För övrigt känns det som att det är nära tills Teodor börjar krypa nu. Han har börjat sätta sig på knäna men kommer 9 ggr av 10 fortfarande bakåt.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-31 22:00:23

Jättesöt i nya mössan. Kanon att ni tänker recykling och köper på loppis. Har just lånat en resesäng från en kollega istället för att köpa nytt. Härligt att ses i morgon och flera dagar tillsammans...

kör försiktigt i morgon. kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela