carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Nu kommer våren, det har jag lärt mig

Publicerad 2011-05-01 10:49:09 i Allmänt,

4-månaderskontrollen gick bra. Jag och Jimmie hade gissat på vikten igen. Jimmies bud var 7450 g och mitt 7300 g. Barnmorskan trodde 7100 g så när det var dags för vägning tog Jimmie tillbaka sitt bud. Vågen stannade dock på 7470 och Jimmie påstod att han aldrig någonsin sagt något annat än 7450 g. Sådan är han, min älskling. Undrar om min son blir likadan. Längden gissade vi aldrig på men den var 68 cm. För övrigt hade Teodor lite torra fläckar på kroppen som vi måste behandla med hydrokortison och miniderm och han får bara bada en gång i veckan. Vi blev rekommenderade att inte gå på babysim innan utslagen är borta.

Efter BVC-besöket delade vi på en hawaiipizza i parken innan jag och Teodor åkte vidare till Slottsskogen för att träffa magplaskmammorna. Blev en långfika i solen. Absolut inte helt fel.

I fredags gjorde familjen Sjölund/Persson ett försök att piffa upp balkongen. Vi åkte till Plantagen men väl där hade vi ingen riktig koll på vad vi skulle ha. Vi kom hem med en blomlåda som var typ en halvmeter för stor och alldeles för många och ogenomtänkta blommor. Och jag som vill flytta till hus och tomt...

Efter detta handlade vi iskuber att frysa in Teodors småportioner i och sedan avnjöt vi en glass på Lejonet och Björnen. På kvällen blev det grillning uppe på ett berg med trevliga vänner. Bland oss fanns en liten kille som föddes 1 dag efter Teodor.

Vid Lejonet och Björnen.

Igår var det dags för Valborgfirande! Jag vaknade alldeles för tidigt och ville få ut så mycket som möjligt av dagen. Vid 13-tiden (fråga mig inte vad vi gjorde innan dess) var vi äntligen på väg ut men då höll jag på att klappa ihop av trötthet. Insåg att det inte skulle bli så rolig Valborg i mitt trötthetstillstånd. Tröttheten gjorde mig nämligen oerhört bitter. Tog en kvalitetsnap på en timme och sedan var jag glad och någorlunda pigg igen. Vi promenerade ner till Trädgårdsföreningen och jag hade Teodor i babybjörnen. Upptäckte att vi glömt både småhanddukar och filt till Teodor. Helt pigg var jag nog inte när vi gick trots allt. Tog en mysig lunchfika på Trädgårdscafét efter en lång kö som var värd besväret. Sedan gick vi för att titta på cortégen vid Viktor Rydbergsgatan. Riktigt trevligt hade vi det, den lilla familjen. På kvällen lagade vi en god Linas matkasse-middag och sedan var jag i säng före elva. Summa sumarum, en heltrevlig Valborg från kl. 14.00!

Vid Poseidon.Myslunch!Teodor har lärt sig att stoppa in nappen själv!I väntan på cortégen.Har han börjat snusa?!På kvällen ville Teodor hellre kolla på hockey än gå och lägga sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela