carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

För snål för Teodor?

Publicerad 2011-05-17 23:06:39 i Allmänt,

Idag har jag inte velat släppa taget om Teodor. Jag har pussat på honom massor, massor, massor och tittat på honom och känt en kärlek som gör ont. På ett bra sätt. Finns inte ord för att beskriva min lycka över att han finns i mitt liv så jag ska inte ens försöka förklara. Istället delar jag med mig lite av vad som har hänt den senaste tiden. Det är liksom lättare att berätta om och att förstå.

Sedan cirka en vecka tillbaka (jag har tappat tidsuppfattningen) har vi bytt ut liggdelen till sittdelen i vagnen. Känns som en milstolpe. Han känns nästan vuxen nu.



Vi (läs Jimmie och Teodor) har också hittat ett nytt intresse. Blåsa såpbubblor. Vem som uppskattar det mest vet jag inte riktigt. Lägg gärna märke till den ofantligt stora bubblan som duktiga pappa har blåst upp.



Vidare har jag återupptagit mitt konstnärsintresse. Eller ja, intresset har funntis där hela tiden men det är först nu jag har haft ro att göra något åt det. Fick tummen ur och grundmålade de tavlor som Teodors fot- och handavtryck ska vara på. Har även målat bokstäver som jag köpte på Panduro i måndags. Skäms lite över att jag var för snål för att köpa hela hans namn. När jag såg hur fint det blev kände jag att det kanske är värt att köpa tre bokstäver till för 18 kr styck. När det nu blir. Tills vidare kanske jag ska presentera honom som Teo?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela