carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Missade såpbubbellåten!!

Publicerad 2011-05-20 22:13:53 i Allmänt,

Sedan ungefär en vecka tillbaka har Teodor sovit sämre på natten. Han vaknar varannan timme och har svårare att somna om än han har haft tidigare. Jag tror dock att jag ska orka lika mycket på dagarna ändå men efter Öppna förskolan igår kändes det som att jag skulle svimma av trötthet. Hoppade därför över fikat och gick hem direkt efter sången. Till frukost hade Teodor ätit en hel portion med gröt och sedan dess hade han knappt ätit och han visade inget tecken på hunger förrän i slutet av sångstunden. Vi satte oss då i kyrkbänkarna och ammade och tittade på när de andra sjöng. Till min stora sorg insåg jag att vi hade avvikit precis innan såpbubbellåten!! Den som Teodor tycker så mycket om! Eller sången kanske inte är den bästa men han brukar vara väldigt fascinerad av såpbubblorna och jag brukar tycka om att se honom så fascinerad. Jag tittade ner på Teodor och såg att han var lyckligt ovetandes om vad han missade medan han slurkade i sig mjölken.

Inatt tycktes den dåliga sömntrenden ha vänt och Teodor sov bra igen. Även under dagen idag har han tagit ett par rejäla tupplurer. Även mamma passade på att sova lite extra.

Imorgon är det dags för Göteborgsvarvet! I år tänkte vi dock nöja oss med att stå vid sidan och titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela