carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Mattopplista

Publicerad 2011-05-18 10:56:23 i Allmänt,

Detta är Teos mattopplista so far:

1. Färsk bröstmjölk
2. Morotspuré
3. Majspuré
4. Palsternackspuré
5. Potatismos
6. Bröstmjölk ur flaska
7. Bröstmjölksersättning ur flaska

Något annat har han inte fått smaka på än. Tänk vad mycket han har kvar att vara med om i sitt liv! Mitt hjärta värker när jag tänker på det. För att underlätta framtida barnvaktande ska vi jobba lite på plats 6 och 7.

Och ja, jag tycker om att ta kort på Teo när han äter. Han är liksom extra söt då på något vis. Och nej, jag får inte skriva ut hela hans namn förrän jag har köpt och målat alla hans bokstäver.





Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-05-18 12:42:51

Du är för rolig Carro!

C pratade om Teo igår utan att jag nämnde er först, han sa att Teo har massa bilar hemma och att han har en spis... Vet inte riktigt exakt vad han syftade på, men jag tolkar det som att han tyckte att det var dax att hälsa på.

vi kommer gärna mao, är ni hemma på söndag?

kram

Postat av: mormor

Publicerad 2011-05-18 21:28:35

Så härliga goa bilder, tror han är den första av er barn o barnbarn som gillar mat istället för bröstmjölk så snabbt. Han är verkligen nyfiken på livet redan. Inga grimaser o rysningar inför den nya konstiga konsistensen puré. Kram o kram igen. Snart ses vi!!!

Mormor

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-05-18 22:10:27

Lisa, din lille är för go!! Måste satt spår i honom när vi bakade muffins och stekte fiskpinnar på en och samma gång! Ni är hjärtligt välkomna på söndag!



Mamma/ mormor - Ja, än så länge gillar han det mesta och han är sannerligen nyfiken! Så synd att du inte får träffa honom oftare men vi ses ju nästan snart! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela