carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Fredag den trettonde

Publicerad 2011-05-13 16:49:09 i Allmänt,

Var bör man tillbringa denna dag om inte på akuten!? Kan börja med att lugna er med att allt gick bra tillslut och att Teodor mår bra.

Det som hände var att Teodor åkte runt med sin gåstol i vardagsrummet och råkade åka in i en spegel så att den välte över honom!! Vi hade ställt vår helkroppsspegel mot byrån och ca 15 minuter tidigare busade jag och Teodor framför spegeln och så tänkte jag att det nog är bäst att flytta Teodor en bit bort så att inte spegeln välter... Tänkt och gjort flyttar jag på Teodor istället för att ta bort den förbannade spegeln! Så lätt att vara efterklok ibland. Jimmie kom hem strax efter olyckan och vi försökte lugna oss med att Teodor uppträdde som vanligt. Vi ringde iaf sjukvårdsupplysningen (1177) för säkerhets skull och de rådde oss att låta en läkare kolla på Teodor. De sa att det är svårt att se på barn under 6 månader om de är påverkade av slag i huvudet och därför bör det kollas noga. Jag var mest orolig för Teodors nacke eftersom spegeln hade legat över hans huvud så att nacken var böjd. Vi åkte därför till Östras barnakut och där konstaterade de att det inte var någon fara med vår lille älskling och de sa att vi hade haft tur att spegeln inte hade gått sönder. (Vågar inte ens tänka på vad som hade kunnat hända då) 

Efter detta åkte vi till Allum och jag ville köpa massa presenter till Teodor som för att stilla mitt dåliga samvete. Vi köpte bland annat badkläder av finaste kvalitet och med lång ärm och långa ben samt en solkeps. Det hjälpte dock föga för mitt samvete.

Eftersom allt gick bra tillslut hade vi ju ändå tur i oturen och vi lärde oss en läxa - Nu är det hög tid att barnsäkra hemmet så att inte fler olyckor händer, vare sig det är fredag den trettonde eller ej!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2011-05-14 12:16:52

Änglavakt!

Vet precis hur det känns... vi har också fått lära oss en del den tuffa vägen, känns alltid jättejobbigt. Nu senast lyckades jag missa att c inte har lika lång rygg som jag så när han luta sig mot parkbänkens ryggstöd så gled han baklänges igenom och landa på asfalten med rumpan och föll bak på bakhuvudet. Han var dock mest ledsen över att han tappade sitt päron... men det gör så ont i mamma-hjärtat, man vill ju skydda dem från allt!!! Skönt att det gick bra och kul att han är så aktiv:)

kramar i massor

Postat av: Ann

Publicerad 2011-05-15 11:42:24

Så skönt att allt gick bra! Man önskar att man kunde skydda barn och barnbarn för allt ont. Oron finns där alltid, men man kan bara göra så gott man kan. Att den vanliga vardagen fungerar tryggt och lugnt måsta vara det viktgaste.

Kram.

Postat av: Carolina

Publicerad 2011-05-15 21:36:30

Tack för era kommentarer! Det gjorde verkligen ont i mamma-hjärtat och jag kände mig så dum som inte hade sett till att det inte skulle kunna ske. Samtidigt kom jag till insikt om att det kommer att hända fler liknande saker. Hur mycket vi än försöker skydda Teodor så är det ju omöjligt att skydda honom från ALLT.



Stackars C som tappade sitt päron, han är för söt.

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-16 08:46:38

Usch! Känner igen det där från sixtens avrullning av sängen. Så illa när man tror att man själv tänkt till också! MEn nu gick det ju bra. Vi åkte aldrig och kollade Sixten vi men han verkar va normal än så länge. Hehe.

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-16 09:16:41

Usch! Känner igen det där från sixtens avrullning av sängen. Så illa när man tror att man själv tänkt till också! MEn nu gick det ju bra. Vi åkte aldrig och kollade Sixten vi men han verkar va normal än så länge. Hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela