carolinateodor

Vår älskade son, Teodor, föddes 27 december 2010. Han förändrade nästan allt. Fyra år senare, 25 december 2014, föddes vår efterlängtade dotter, Emilia. Här försöker jag hitta orden för mina känslor och tankar i livets små ögonblick. När jag inte hittar orden låter jag bilderna tala.

Promenader, promenader, promenader

Publicerad 2011-03-02 17:30:57 i Allmänt,

Måndagen handlade mest om en tur på stan. En lyckad sådan! Köpte ett par till haklappar till Teodor, randiga från Åhléns denna gång. Hittade även en del kläder till mig på H&M och det var väldigt välbehövligt! Det är inte det att jag inte hade kläder men jag hade inga kläder som passade eller som var funktionella vid amning. Nu är variationen något större. Det är lite lättare att gå ute nu även om det fortfarande är isigt på sina håll.

Igår morse var det dags för 2-månaderskontroll på BVC. Både barnmorska och läkare var på plats. Jag och Teodor var som vanligt (hehe) där i tid och även pappa Jimmie var med. Vikten var nu 6165 g och längden 62,5 cm och alla undersökningar gick bra. (Reflexer och syn t.ex.) Varken jag eller Teodor hade sovit så mycket under natten så efter BVC gick vi hem och vilade en stund och pappa åkte tillbaka till jobbet. Efter vilan tog vi bussen till Linnéplatsen för promenad med magplaskmammorna och deras bebisar. Två mammor hade jag inte träffat sedan de fick barn så det var extra skoj att träffa dem. Efter promenadrundan begav vi oss ner på stan och när vi gick hem därifrån kändes det i benen att jag hade gått ett bra tag. Det känns dock betydligt lättare att gå nu än för några veckor sedan.

Idag segade vi och mös hela förmiddagen innan det var dags för promenad med föräldragruppen. Det var trevligt att prata lite mer med dem och vi tog en rejäl runda på 90 minuter i närområdet. Får se om jag tar samma runda imorgon för jag har ingenting inbokat förutom att eventuellt baka bröd. Får se hur det blir med den saken. På kvällen imorgon kommer äntligen Teodors mormor på besök!! Hon är efterlängtad.

På lördag ska jag, mamma och Teodor gå på långpromenad längs älven med mina kollegor! Ska bli skoj att träffa dem igen. Hoppas det flyter smidigt med Teodors behov.

Teodor kan numera stå själv om man håller honom i händerna! Ska bli intressant att se när han börjar greppa föremål medvetet. Han har också börjat uppskatta att bada! Senaste gångerna har han badat tillsammans med mig istället för i badbaljan och han verkar stortrivas! Vi ska kolla upp om det finns något babysim inom promenadavstånd. Tills dess håller vi oss till endast promenader. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela